Tuesday, February 12, 2013

Tuna & His Friends

Otsikosta päätelleen tonnikala oli uros :)

 Enpäs oo aikoihin tehnyt ruokapostausta joten nyt tulee... Ostin lauantaina pari tonnikalakönttiä kalatiskistä ja yhden ison bataatin. Tässä vaiheessa en vielä tarkalleen ollut päättänyt mitä teen (olen myös mututuntumalla shoppailija) , mutta sunnuntaina kun selailin uusinta pirkkaa niin eteeni osui melko mielenkiintoinen salaattiohje ja tiesin heti mihin bataattini käytän. Näin syntyi siis mukavan kevyt, mutta ruokaisa höyste tonnikaloille.

Paistettua tonnikalaa & bataatti-halloumisalaattia a´la Nassa

Aloitin pilkkomalla bataatin kuutioiksi.
 

Tein mausteseoksen johon laitoin chiliä, suolaa, pippuria ja oliiviöljyä. Pyörittelin bataattikuutiot mausteliemessä ja ladoin ne pellille. 



 15 min n.225 asteisessa uunissa ja valmista tuli.

 
 Bataattien ollessa uunissa tein salaatin johon laitoin mm. punasipulia, kurkkua, rucolaa ja erilaisia salaatteja. Paistoin myös pähkinöitä ja siemeniä ja halloumijuuston.
 Sekoittelin salaatin ainekset sekaisin. Leikkasin patongin valmiiksi.


 
Lopuksi paistelin tonnikalat pannulla n. 3 min (suuntaa antava) per puoli niin, että keskiosa jää hivenen punertavaksi. Mulla tuli ehkä hiukan liian kypsiä ja ens kerralla ei tartte ihan niin pitkään paistaa, mutta hyvää silti oli.
 
   

Helppo, nopee ja maukas sunnuntai ruoka, nam nam, suosittelen. Mulla ei taaskaan oo määriä, nää mun reseptit on vähän kehnoja kun oon tällänen mututuntumalla kokkaaja, sorry :) 

Kokeilkaa ihmeessä, voittaa kyllä sen purkkitonnikalan mennen tullen ja toi bataattisalaatti oli kivaa vaihtelua mun normaalisti tekemiini salaatteihin.

<3 Nassa

2 comments: