Friday, February 10, 2012

Matkustelua Osa 2, Karpathos 2006

Jassu!

Kreikassa ollaan tässä osassa ja taasen viikon verran lomailimme, mutta kyseessä ei ollutkaan mikä tahansa loma vaan Honeymoon <3
Matkan alku sai osittain melko dramaattisia piirteitä jo lentokoneessa. Yritän selittää mahdollisimman lyhyesti:

Kone lähti Helsingistä ajoissa, mutta puolessa välissä matkaa, kapteeni ilmoittaa, että meillä on nyt vähän moottoriongelmia ja joudumme palaamaan takaisin Suomeen. Klunk... ensimmäiset ajatukset" Tässäkö tää meidän yhteinen elämä nyt sitten oli "? sapuskat oli just tarjoiltu ja voin kertoo, että vähän meni ruokahalu tosta tiedosta, tai siitä, ettei ollut tietoo mitä tapahtuu. No hetken päästä kapteeni ilmoitti uudelleen, että hätää ei ole, mutta on pakko palata Suomeen jossa oikeasti joku osaa korjata vian ja Kreikasta palaavat pääsevät myös kotiin. No eihän siinä muu auttanut, Helsingissä vietimme sitten 7 tuntia odotellen pääsyä uudelleen matkaan. Vihdon olimme illalla noin 20 aikoihin perillä ja tunne oli helpottunut. Saatiin me 6e kupongit lentokettäkahvilaan per naama ja kun päästiin matkaan uudelleen, niin sämpylän Finnair tarjosi :D Loppu hyvin kaikki hyvin. Onneksi mulla oli paras mahdollinen matkaseuralainen joka ei pienistä hermostu ja loma oli kaikinpuolin menestys :)

Lähdettiin elokuussa(joo, kaikki tietää, ettei Kreikkaan kannata matkustaa elokuun kuumuudessa, mutta meihin ois varmaan toiminut paremmin käänteispsykologia koska mentiin sinne siitä huolimatta, mutta nyt tiedetään, ettei oo ehkä niitä parhaita aikoja kumminkaan ;)) ja lämpöä oli tosiaan varjossa sellaset +40 astetta, huh! Toi paikka oli siis Karpathoksen saari jonka pääkaupungissa Pigadiassa olimme. Paikka on tunnettu tuulisuudestaan jonka takia surffaajat matkustaa tonne paljon, mutta meidän viikon aikana tuuli just niin vähän, että paikalliset surffikilpailut jouduttiin perumaan, eli ei tullut helpotusta kuumuuteen edes tuulesta. En nyt halua johtaa ketään harhaan kun puhutaan kaupungista, vaan kyseessä on enemmänkin pikkuruinen kylä. Aivan ihana sellainen. Toi oli mitä mahtavin ja rauhallisin paikka häämatkailuun meidän mielestä, makuja on toki monia. Teimme viikon aikana mm. retken laivalla ihanan idylliseen Olympos kylään joka oli todella korkealla ja melkein tunsi kun pilvet hipoivat päätä ;) Ihania vanhoja tuulimyllyjä ja mahtavia maisemia. Unohtamatta herkullisia ruokia, nam!!! Ton vuoden 2006 jälkeen ei tota paikkaa enää näkynyt matkatoimistoiden listoilla ja muutenkaan kukaan ei tiennyt juurikaan paikasta paitsi he kaikki jotka olivat siellä joskus käyneet ja rakastuneet palavasti(ymmärrän). Nyt toi kohde on taas ilmeisesti palannut markkinoille ja jos tykkäät rauhallisuudesta ja karusta kauneudesta, niin voin suositella :)

höm... mitäs seuraavassa osassa onkaan luvassa...  Aivan olemme mustanmeren rannalla ja vähän kaupungin sykettäkin olisi luvassa :) Pysykää hoodeilla :)