Friday, February 24, 2012

Paris, Day 1

Pariisi valloitettu ;)ja mahtava synttärilahjamatka koettu.
 Tässä ensimmäisen päivän kuvia. Kaksi sanaa: Väsynyt&Onnellinen. Noi kiteyttää täydellisesti ton viime lauantain.

Lähtö oli siis puol 8 lauantaina ja edellisenä iltana mentiin nukkuun 23 aikoihin(ja eihän sitä heti unta saanut) ja herätys olikin sitten jo 01.30 ja automatka Helsinki-Vantaalle. Lähtöselvitykset oli tehty jo etukäteen joten sille ei onneksi tarvinnut varata aikaa. Aika ihmeesti se kahden tunnin yöuni auttoi ja koneessa sain nukuttua noin 30 min. Mietittiin myös sitä, ettei oltais nukuttu ollenkaan yöllä, mutta oon ihan onnellinen, että päätettiin kuitenkin nukkua vähän, niin väsynyt olin lauantaina illalla, että jos en olis nukkunut sitäkään vähää, niin kuolo ois korjannut ;).

Ensimmäiset ajatukset lentokentällä, kun päästiin perille: Paha haju, likaista, nuhjuista ja roskaista ja junamatka keskustaan oli avartava kokemus. Jännä miten pari pysäkkiä ennen keskustaa oli vielä  aivan erilaista seutua kun sitten perillä. Perille päästyämme kaikki nuo ajatukset kuitenkin unohtuivat.

Hotelli oli ihan kiva, se mitä siellä nyt ehdittiin olla lähinnä öisin :). Kahden tähden hotelli, mutta aivan ihanan pieni ja kodikas. Aamupala, oma suihku ja wc, unelmapehmeet isot sängyt ja aivan ihana ranskalainen parveke, ei siis valittamista.

Sitten kun kamat oli saatu vietyä hotellille, niin itse asiaan...eli tutkimaan hoodeja ;) Hotelli oli hyvällä paikalla ja "lähellä" kaikkee, ollaan kovia käveleen joten muutaman kilometrin etäisyydet ei oo mitään... Ei käytetty metroo koko reissun aikana kun kerran  just tona samaisena iltana kun ei jaksanut enää kävellä väsymykseltään takas hotellille Champs Elysees:in päästä, voiko joku katu olla niin pitkä, oikeesti?? ;)

Ei tota kaupunkia turhaan sanota romanttiseksi, kattokaa nyt noita puluja <3

Käytiin syömässä ja pikaisesti hotellilla ottaan tunnin torkut ja sitten käppäiltiin uudelleen kattoon mm. Eiffeliä pimeällä.
Ainut tapa jolla nautin Mona Lisasta matkan aikana oli toi maukas pizza.

Viiniä 2 lasia+väsymys= "jännäkakka"-ilme ;)

21.00 nukkumaan ja kun valo sammui olin jo unessa :) Tällä lomalla on saanut nukkua paaaaljooon, mutta nähdä ja tehdä silti niin paljon päivän aikana, mahtava yhtälö!!
 Kakkospäivän kuvia odotellessa

<3 Nassa

6 comments:

1. Paris, Paris... haluaisin sinne toistamiseen. Muistan hyvin Pariisista pulujen kujerruksen joka puolella. Me oltiin aikoinaan yötä hostellissa Montmartrella ja joka aamu herätessä ensimmäinen ääni oli pulujen kujerrus takapihan puissa ikkunan takana.

PS. Champs Élysées on musta yliarvostettu nähtävyys pituutta lukuunottamatta, ja täynnä ylikalliita kahviloita ja ravintoloita.

ReplyDelete
  2. Tuo Montmartre oli myös aika lähellä meidän hotellia ja se oli oikein mukavaa aluetta, siitä lisää myöhemmin :)
    Joo eipä tuo Champs Elysees mikään ihmeellinen ollut ja me ei tosiaan siellä käyty kun muutamissa kaupoissa sisällä ja lähinnä katseltiin paikkoja. Voin hyvin kuvitella, että hintaa on tuplaten enemmän kun esim. tuolla Montmartre:n alueella ja kaikki ihanat pikkuputiikit puuttuu. Ja kaiken lisäksi muilla shoppailukaduilla sai olla ihan rauhassa ilman ruuhkia.

3. Tätä on odotettu!! ihanaa ihanaa! onneksi jaat mun kanssa samanlaisen kiintymyksen kuvaamiseen, joten saan ihastella näitä monia otoksia! =)

Replies
    1. Ja lisää on tulossa, ole tarkkana... Joo sä taas olet niitä ainoita joita mun loputon valokuvaaminen ei häiritse ;)

Delete
  4. aah, tulee niin nostalginen olo kun katsoo näitä kuvia! itse muutin vajaa vuosi sitten pariisista. hieman kaduttaa että muutin takaisin suomeen, mutta aina sinne voi palata :)

Käy kurkkaamassa mun DIY Jeffrey Campbellin "Tick" kiiloja :)

xx H

Replies
    1. Heip Heidi!

Laitan kohta tulemaan toisen päivän kuvia niin voit lääkitä Pariisin ikävääsi :) Varmaan tosiaan vähän toisenlaista viipyä tuolla pidempään kun nää mun 4 päivää, kun näkee mm. eri vuodenajat ym.. ym.. Totta, aina voi palata tuonne ja lentomatkakin on ihanan lyhyt.

Minäpä käyn kurkkaamassa kiilat :)